Läs om spel, risker och självavstängning HÄR

Allmänna villkor

 

 

Om Trippelskrapet

Trippelskrapet är en skraplott för dig som är medlem i eller på andra sätt vill stödja PRO. Den fungerar som en vanlig skraplott och du har chans att skrapa fram upp till en miljon kronor! Som medlem kan du prenumerera på lotten eller köpa styckvis genom din förening eller ditt ATG-ombud.

Vinner du inte på det ordinarie skrapfältet där det gäller att hitta 3 lika - då finns Extrachansen. Där finns en extra chans att vinna.

Lottpris: 25 kr
Högsta vinst: 1 000 000 kr
Antal lotter: 6 000 000 lotter
Totalt vinstvärde: 63 000 000 kr
Försäljningstid: 2019-12-02–2024-11-30
Sista vinstutlämningsdag: 2021-02-29
Förmånstagare: Pensionärernas riksorganisation, PRO
Driftbolag: Nordic Lottery

 

Se fullständig vinstplan här

 

Villkor för prenumeration

18 års gräns

Du som har fyllt 18 år och är folkbokförd i Sverige får köpa lotter och delta i lotteriet.

Prenumeration

Prenumerationen innebär att du får nya skraplottspaket hemskickade varje månad tills du aktivt kontaktar kundservice via post, e-post eller telefon och avslutar din beställning. 

Vinster i Trippelskrapet

Det finns tre sätt att lösa in dina vinster: på lokala PRO föreningar, hos ett ATG-ombud eller genom att skicka in lotterna till lotteriet per post.
Hos din lokala PRO förening kan du enkelt lösa in vinster upp t.o.m. 100 kronor mot nya lotter med nya vinstchanser. Vill du ha kontaktuppgifter till din närmaste PRO-förening kan du ringa till 08 701 67 00 alternativt titta på PROs hemsida.
Vinster upp till och med 1000 kronor kan lösas in hos ett ATG-ombud. Alla vinster över 1000 kronor skall skickas i rekommenderad post tillsammans med kontaktuppgifter till:


PRO Trippelskrapet
113 94 Stockholm

Fakturabetalning

Lotterna ska vara betalda senast på fakturan angivet förfallodatum. Väljer du att betala med Autogiro sparar du in fakturaavgiften på 10 kr, som annars tillkommer vid varje fakturering. 

Autogirobetalning

Autogiro innebär att vi drar kostnaden för prenumerationen från ditt konto varje månad. I din ansökan om Autogiro anger du från vilket konto kostnaden ska dras. När din ansökan är godkänd framgår det tydligt på fakturan. Saknas det pengar på kontot när det är dags för betalning får du en skriftlig påminnelse. Du kan, genom att kontakta kundservice, när som helst avsluta ditt Autogiro.

Uppsägning

Du säger upp din prenumeration genom att kontakta Trippelskrapets kundservice via post, e-post eller telefon. Detta måste ske senast på fakturans förfallodag om vi ska hinna avsluta lotten innan nästa spelomgång startar.

 

Spellicens och tillsyn

Spelinspektionen är den myndighet som säkerställer att lotterier, kasinospel och annan spelverksamhet i Sverige utövas lagligt, säkert och tillförlitligt. Spelinspektionen bevakar konsumenternas intressen och ska även medverka till att minska riskerna för de sociala skadeverkningar som spelande kan medföra.

Spelinspektionen
Postadress: Box 199, 645 23 Strängnäs
Telefonnummer växel: 0152-650 100
Spelinspektionen.se

Trippelskrapet står under Spelinspektionens tillsyn och kontroll och vårt lotteri bedrivs med licens beviljad av Spelinspektionen. 

 

Personuppgifter och integritet

Vid köptillfället kommer vi att samla in personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer samt personnummer. Detta för att vi ska kunna uppfylla vår del av avtalet och leverera det du har beställt av oss. Personuppgiftsansvaret delas mellan Pensionärernas riksorganisation (PRO) och Nordic Lottery AB.

Vi behöver dina personuppgifter för att ge dig bra service, till exempel när det gäller information om vinster, fakturor och marknadsföring. Vi behöver också dina personuppgifter för att uppfylla lagar samt utföra kund- och marknadsanalyser. Som rättslig grund för behandling kommer Trippelskrapet att hänvisa till uppfyllande av avtal, rättslig förpliktelse, berättigat intresse eller samtycke.

Du har rätt att motsätta dig att vi använder dina personuppgifter för direktmarknadsföring. Du kan när som helst avsäga dig marknadsföringskommunikation från oss genom att kontakta vår kundservice. 

I de fall du har tecknat dig för en prenumeration utan att ha angivit personnummer kommer Trippelskrapet att hämta personnumret från SPAR (Statens Personadressregister) för att säkerställa att du är myndig, samt för att kontrollera att ditt köp inte överstiger kreditgränsen enligt Spelinspektionen. 

Trippelskrapet förbehåller sig rätten att genomföra en automatiserad kontroll av din betalningsförmåga när du beställer en prenumeration. Vid icke godkänd kontroll kan din beställning komma att annulleras. 

Vi kommer att vid behov dela personuppgifter med samarbetspartners och biträden inom branscher, såsom tryckerier, bank och finans, data/it, byråer, förlag och telekommunikation m m. I dessa fall är Nordic Lottery AB personuppgiftsansvarig och du kan när som helst kontakta oss för mer information. 

Alla personuppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy läs här.

 

Ändringar i villkoren

Trippelskrapet har rätt att löpande ändra dessa villkor, vilket vi då meddelar dig. Genom att fortsätta din prenumeration och/eller genom att fortsätta använda dig av Trippelskrapets tjänster efter det att ändringarna som vi meddelat dig trätt i kraft, accepterar du till villkorsändringarna. Om du inte accepterar villkorsändringarna kan du säga upp ditt konto och din prenumeration genom att kontakta Trippelskrapets kundservice via post, e-post eller telefon.


Vid eventuella klagomål


Kontakta vår kundservice om du har några klagomål.

Trippelskrapets kundservice
113 94 Stockholm
telefon: 08-4000 5000, öppet vardagar 08.00–18.00
kundservice@trippelskrapet.se

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Allmänna Reklamationsnämnden är en nämnd för alternativ tvistlösning.

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

arn.se

För gränsöverskridande e-handel se EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning.